Avustralyalı çalışanlardan hijyen itirafı
iSelect’in 1000’den fazla Avustralyalıyla yaptığı ankete göre, ülkede her üç çalışandan biri iş yerinde tuvalette cep telefonu kullandığını kabul etti. Ankette bu alışkanlığı erkeklerin yüzde 37’si, kadınların ise yüzde 26’sı bildirdi.
Eyalet ve bölgelere göre bu davranışın en fazla Victoria’da görüldüğü belirtildi. Kuşaklara göre ise Z kuşağı ve Y kuşağı çalışanların, tuvalette telefon kullanma olasılığının diğer kuşaklara göre daha yüksek olduğu aktarıldı.
İş yerinde hijyen alışkanlıkları
Araştırmaya göre çalışanların neredeyse yarısı, klavye gibi ortak kullanılan ekipmanları temizlemeden kullandı. Yaklaşık her dört kişiden biri ise bulaşıcı bir hastalığı olduğunu bilmesine rağmen işe gittiğini söyledi.
Ankette her beş çalışandan yaklaşık biri, iş yeri tuvaletini kullandıktan sonra ellerini yıkamadığını belirtti. Bu oranın erkeklerde yüzde 20 civarında, kadınlarda ise yüzde 15’in altında olduğu kaydedildi.
Temizlik ve sağlık riski
Araştırmada çalışanların yanı sıra iş yerlerindeki temizlik düzenine ilişkin veriler de yer aldı. Katılımcıların onda birinden fazlası, çalıştıkları iş yerindeki mutfak ve banyoların haftada iki kereden daha az temizlendiğini söyledi.
Kaynak metinde aktarılan ABD’de yayımlanmış bir araştırmaya göre, tuvalette otururken telefon kullanan kişilerde hemoroid gelişme riski, kullanmayanlara göre yüzde 46 daha yüksek bulundu. Bunun, kişilerin tuvalette farkında olmadan daha uzun süre oturmasıyla bağlantılı olduğu belirtildi.
Bulaşıcı hastalıkla işe gelmenin de iş arkadaşları açısından sağlık riski oluşturduğu ifade edildi. Kapalı ortamda çalışma, ortak masa kullanımı ve ofis yüzeyleri ile ortak ekipmanların temizlenmemesi, soğuk algınlığı veya gribin iş yerinde hızla yayılmasına neden olabiliyor.



Yorum Yazın