Starliner Astronotları Uzayda Mahsur Kaldı
SYDNEY –
NASA ve Boeing, Starliner kapsülünde meydana gelen itici motor arızaları ve helyum sızıntıları nedeniyle iki astronotun Dünya’ya dönüşünü erteledi. Astronotlar Butch Wilmore ve Suni Williams, 5 Haziran’da uzay istasyonuna gitmek üzere fırlatılmıştı.
Arıza Detayları
Starliner kapsülünde beş itici motor aniden durdu ve helyum sızıntıları meydana geldi. NASA, dönüş tarihini Temmuz ayına erteledi.
İstasyon Durumu
Starliner, Uluslararası Uzay İstasyonu’na bağlı kalacak. NASA, itici motor performansını ve sızıntıları değerlendirecek.
Acil Durum Planı
Starliner, acil durumda Dünya’ya dönüş için hazır durumda. Astronotların geri bildirimi olumlu. NASA, olası bir acil durumda Dünya’ya dönüşün güvenli bir şekilde sağlanabileceğini belirtti. Ayrıca astronotların sağlığının iyi olduğu ve moral seviyelerinin yüksek olduğu bildirildi. NASA ve Boeing mühendisleri, kapsülün güvenliğini ve performansını artırmak için kapsamlı testler ve incelemeler yapacak.



Yorum Yazın